You seem to be located in <country>

Go to your TENA market site for local information.

Трениране на пикочния мехур, техники и лечение

Жена прави пилатес тренировка с топка
Тренирането на пикочния мехур е метод за самопомощ, който ви помага да увеличите контрола над пикочния мехур, като намалите честотата на уриниране. Методът включва повишаване на информираността за моделите на инконтиненция и развиване на нови навици за изпразване и контрол на пикочния мехур. Заедно с други методи, включително упражненията на Кегел или за тазовото дъно, както и промяна в поведението, тренирането на пикочния мехур може да бъде ефективен начин за подобряване на симптомите при проблеми с пикочния мехур, като инконтиненция на урина, свръхактивен пикочен мехур и стресова инконтиненция.

В какво се състои тренирането на пикочния мехур?

Тренирането на пикочния мехур до голяма степен представлява развиване на нова нагласа. Например избягването на посещения до тоалетната „за всеки случай“, както и втурване в последния момент. При тренирането пикочният мехур постепенно е принуден да задържа все по-големи количества урина, като удължавате времето между посещенията в тоалетната. Сред многобройните техники, които можете да използвате, за да имате успех, разсейването и притискането на мускулите на тазовото дъно, вместо веднага да бягате до тоалетната, когато усетите спешност, са особено полезни.

Как действа тренирането на пикочния мехур?

Въпреки че е доказано ефективно, тренирането и контрола на пикочния мехур отнемат време и изискват постоянство. За да имате успех, трябва да се научите да мислите по нов начин и да се опитате да игнорирате усещането, че трябва да отидете до тоалетната, колкото е възможно по-дълго. Ако успеете да направите това, ще откриете, че сте в състояние да поемете контрола над пикочния мехур и той ще стане по-малко раздразнителен.
 
Колкото повече успявате да потискате чувството на неотложност, постепенно, за период от седмици и месеци, увеличавайте времето между посещенията в тоалетната. Препоръчваме ви да водите „дневник“ на пикочния мехур, където можете да записвате честотата на посещенията си в тоалетната, времето, през което сте пренебрегнали чувството за спешност, както и приема на течности – под това имаме предвид какво и кога пиете. Това ще ви позволи да следите навиците на пикочния мехур и ще ви помогне да създадете точен график, както е описано по-долу. 

Изгответе график за посещенията си в тоалетната

Доколкото това е възможно и въз основа на данните в дневника на пикочния мехур, можете да видите много точно колко често ходите до тоалетната. От тази отправна точка можете да добавите кратък период – може би 15 минути – за да тренирате пикочния си мехур да чака. Ако сте точни и се придържате към графика, ще започнете да вярвате, че имате по-добър контрол над пикочния си мехур.

Поведенчески промени

Както подсказва името, промяната в поведението включва адаптиране на начина ви на живот, за да намалите, предотврати или лекува проблемите с инконтиненцията. Въпреки че това определено включва примери за поемане на контрол, като например изготвяне на график за посещения в тоалетната, също така е нужно да внимавате да не пиете твърде много или твърде малко течност през деня и да избягвате напитки, които могат да раздразнят пикочния мехур, като кафе и енергийни напитки. Можете също така да започнете да спортувате и да промените хранителните си навици, за да отслабнете, което понякога допринася за облекчаване на инконтиненцията. Друга поведенческа промяна може да включва здравословни навици за ходене до тоалетна, за да се избегнат проблеми с контрола на пикочния мехур.

Трениране на тазовото дъно

Тренирането на тазовото дъно включва укрепване на поддържащите мускули около уретрата и пикочния мехур, чрез извършване на повтарящи се доброволни контракции. Тези упражнения подобряват тонуса и силата на поддържащите мускули около уретрата и пикочния мехур, които трябва да стоят здраво, за да предотвратят изпускането на урина. Много хора практикуват също и пилатес като част от самопомощта за лечение на инконтиненция.

Други варианти за лечение

В допълнение към тренирането на пикочния мехур има няколко други възможности за лечение. Биофийдбек е метод за събиране и измерване на информация, например чрез използване на сензори и компютърен мониторинг по време на тренировка за тазовото дъно, за да се каже дали правилните мускули се свиват. Друг подход е използването на устройство за вагинална опора, за поддържане на уретрата, пикочния мехур, вагината, матката и ректума. Други потенциални възможности за лечение включват инжектиране на уплътнители около уретрата, за да се добави поддържащ обем, или различни видове хирургични операции.

TENA ви подкрепя при трениране на пикочния мехур

Възможно е да желаете допълнителната сигурност на защита срещу изпускане на урина при трениране на пикочния мехур. Ние предлагаме пълна гама ефективни, удобни и дискретни продукти за мъже и жени. Това ще ви помогне да се справите с всяко евентуално изпускане на урина, ще ви даде спокойствие, докато преминавате през тренировъчния път на пикочния си мехур.